września 14, 2015

Grillowane roladki z bakłażana i warzywny kuskus

Pomysł na danie obiadowe powstał dość spontanicznie, dokładniej będąc w sklepie zobaczyłam bakłażana i postanowiłam go niewiele myśląc zakupić, stwierdziłam, że zastosowanie znajdę mu później :D No i się znalazło ;p

Czego będziemy potrzebować do wykonania roladek? Zasadniczo to 3 produktów :D


SKŁADNIKI ROLADEK:

- 1 bakłażan
- 1 kulka mozzarelli (ja użyłam light)
- 1 średni filet z piersi kurczaka/indyka
- 1 mała gruszka
- marynata cytrynowa (sół morska, skórka cytrynowa, cebula, czosnek, kolendra, papryka słodka, kurkuma, pieprz czarny, koperek, pietruszka, kwasek cytrynowy, cukier) - ja użyłam gotowej suszonej mieszanki o tym składzie
-opcjonalnie odrobina czerwonego wina


Jeśli zaś chodzi o warzywny kuskus to składników jest równie niewiele :)

SKŁADNIKI WARZYWNEGO KUSKUSU:

- 6 łyżek kuskusu
- 1 rzodkiewka
- 1 mała gruszka
- kilka pomidorkówkoktajlowych
- sól, pieprz, czosnek granulowany, słodka papryka w proszku
- odrobina octu balsamicznego


Składniki już są to teraz wykonanie :D

ROLADKI:

1. Mięso zamarynować (najlepiej dzień wcześniej) w przyprawach, na godzinę przed przyrządzaniem można dodać około pół szklanki czerwonego wina, ale niekoniecznie, można użyć zamiast tego oliwy.

2. Bakłażana umyć i pokroić w cienkie plasterki, zasolić i zostawić na godzinę (dzięki temu pozbędziemy się gorzkiego smaku).

3. Gruszkę i mozzarellę pokroić w słupki.

4. Kurczaka i bakłażana przez chwilę grillować, zdjąć z grilla i pozostawić chwilę by ostygł.

5. Na każdy plaster bakłażana nakładać kurczaka,, gruszkę i mozzarellę, zawinąć (wykałaczkinie będą konieczne).

6. Gotowe roladki zgrillować (ja nastawiłam grilla na opcję drób i odczekałam całość ustalonego czasu, na oko - 5 do 10 minut). Gotowe. :) Teraz czas na dodatek :D

WARZYWNY KUSKUS:

1. Suchy kuskus wymieszać z solą, pieprzem, granulowanym czosnkiem i papryką. Zalać wrzątkiem tak by wody było 1cm więcej niż suchego kuskusu, wymieszać, przykryć talerzykiem i odstawić.

2. Pomidorki pokroić na połówki/ćwiartki.Rzodkiewkę pokroić w drobną kostkę. Gruszkę obrać, wydrążyćgnazda nasienne i pokroić w drobnąkostkę.

3. Dodać warzywa i gruszkę do kuskusu, dodać odrobinę octu balsamicznego i wymieszać. (ocet nie jest konieczny!).

Ja podałam danie na rukoli, która fajnie komponujesię smakowo z daniem :) 


Pozostaje zachęcić do spróbowania i życzyć smacznego :)

PS W następnym poście planuję rozwiać wątpliwości i dostarczyć informacji po co wgl ten blog, co zmotywowało mnie, by powstał i dlaczego jest dla mnie w pewien sposób ważny i przede wszystkim pomocny :)

4 komentarze:

  1. Wygląda kusząco, w dodatku tak pięknie podane!

    OdpowiedzUsuń
  2. moje zimowe danie :) tylko gruszki nigdy nie zapraszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi trochę skomplikowanie, ale może spróbuje jutro zrobić:)

    OdpowiedzUsuń